Ιερά Σύνοδος: “Όχι” στον γάμο και τεκνοθεσία ομοφύλων ζευγαριών

5
Έκτακτη συνεδρίαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, με θέμα το νομοσχέδιο που προωθείται από την κυβέρνηση για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024. (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Ομόφωνα αποφάσισε να αντιτεθεί στη νομοθέτηση γάμου μεταξύ ομοφύλων η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία συνεδρίασε σήμερα εκτάκτως υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου.

Στη συνεδρίαση που διήρκησε περίπου πέντε ώρες τα μέλη του Σώματος της Ιεραρχίας, σύμφωνα με το ανακοινωθέν που εξέδωσαν, αποφάσισαν, μεταξύ άλλων, να σταλούν επιστολές προς τους βουλευτές, να διαβαστεί στους ναούς στις 4 Φεβρουαρίου Εγκύκλιος με τις θέσεις της Εκκλησίας και να μοιραστεί σχετικό φυλλάδιο, ενώ θα εξουσιοδοτηθούν οι μητροπολίτες κάθε επαρχίας να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την ενημέρωση του ποιμνίου και την προάσπιση της οικογένειας.

Ο Αρχιεπίσκοπος στην αρχή της συνεδρίασης αναφέρθηκε στους λόγους που αποφάσισε να συγκαλέσει τη Σύνοδο και τόνισε την ενότητα που πρέπει να υπάρχει μεταξύ των μελών της Ιεραρχίας απέναντι στο ζήτημα. Ακολούθησε αντιφώνηση από τον αντιπρόεδρο της Ιεραρχίας, μητροπολίτη Καρυστίας και Σκύρου Σεραφείμ.

Μετά την ολοκλήρωση της έκτακτης συνεδρίασης, ο μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος έκανε τη σχετική ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους και διάβασε το ανακοινωθέν της Εκκλησίας της Ελλάδος για τον γάμο ομοφύλων και τις θέσεις της Εκκλησίας.

Αναλυτικά το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου:

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) της Εκκλησίας της Ελλάδος συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση, σήμερα Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024, με μοναδικό θέμα την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και «τεκνοθεσίας» υπέρ ζευγαριών του ιδίου φύλου.

Μετά την καθιερωμένη προσευχή, η Ι.Σ.Ι. άκουσε την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου, επί της οποίας ακολούθησε διάλογος, και εκφράζει ομόφωνα τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος επί του θέματος, ως εξής:

Η θεολογία της Εκκλησίας για τον γάμο απορρέει από την Αγία Γραφή, τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και τη διάταξη του Μυστηρίου του Γάμου και φαίνεται καθαρά στην Ακολουθία του Μυστηρίου αυτού. Ο σκοπός του χριστιανικού γάμου είναι η δημιουργία καλής συζυγίας και οικογένειας, η ανάπτυξη παιδιών ως καρπών της εν Χριστώ αγάπης των δύο συζύγων και η σύνδεσή τους με την εκκλησιαστική ζωή.

Η Εκκλησία αποδέχεται για τη σχέση άνδρα – γυναίκας και παιδιών ότι:

α) η δυαδικότητα των φύλων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά προέρχονται από τον Θεό («… και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον, κατ’ εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν, άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς. και ευλόγησεν αυτούς ο Θεός, λέγων· αυξάνεσθε και πληθύνεσθε…», Γένεσις 1, 27-28),

β) η ιερότητα της ένωσης άνδρα και γυναίκας παραπέμπει στη σχέση του Χριστού και της Εκκλησίας («… ο αγαπών την εαυτού γυναίκα εαυτόν αγαπά… το μυστήριον τούτο μέγα εστίν, εγώ δε λέγω εις Χριστόν και εις την Εκκλησίαν», Απ. Παύλου, Προς Εφεσίους 5, 28),

γ) ο χριστιανικός γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά Ιερό Μυστήριο, μέσω του οποίου παρέχεται η χάρη του Θεού στη σχέση κοινωνίας άνδρα και γυναίκας με στόχο την κοινή τους πορεία προς τη θέωση – και αυτή η ευλογημένη πορεία αφορά όλα τα ζεύγη με ή χωρίς παιδιά,

δ) ο πατέρας και η μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής («Τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου», Έξοδος 20, 12).

Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους. Αν σιωπήσει, όμως, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται.

Από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση. Το σύνθημα της «ισότητας στον γάμο» αποβλέπει σε ένα στόχο, στην απόκτηση παιδιών από «ομόφυλα ζευγάρια».

Ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπεται ο «ομόφυλος γάμος» και η «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας και (με διάφορες διόδους) μέσω παρένθετης κύησης. Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων. Με βάση το νομοσχέδιο, ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως «πατέρα 2» ή ως «μητέρα 2».

Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων. Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του ενός γονέα, αλλά όχι σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομοφυλοφιλική συμβίωση προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν επίσης το προσωπικό βίωμα της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των «ομόφυλων γονέων» τους) μέσα σε μία ετερόφυλη σχέση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών.

Δημοσιοποιήθηκε ότι: α) θα επιτρέπεται στα «ομόφυλα ζευγάρια» η από κοινού υιοθεσία και η υιοθεσία από τον «ομόφυλο σύζυγο» του γονέα (θα ισχύσει και για τα σημερινά παιδιά από παρένθετη κύηση), β) δεν θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η παρένθετη κύηση υπέρ «ομόφυλου ζευγαριού», αλλά αυτή θα αναγνωρίζεται, αν έγινε νόμιμα σε άλλο κράτος. Οι ρυθμίσεις αυτές θα αποτελέσουν κίνητρα για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών.

Εάν τα προαναφερθέντα ισχύσουν, πρόκειται για ένα ναρκοθετημένο νομοσχέδιο με αντιφάσεις και τρόπους παράκαμψης των απαγορεύσεών του (μέσω κυήσεων στο εξωτερικό) και είναι πιθανή η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω διακρίσεων, οπότε η χώρα θα αναγκασθεί να νομοθετήσει και στο έδαφός της την παρένθετη κύηση.

Το νομοσχέδιο καταργεί όχι μόνο κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, αλλά ανατρέπει τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας -και αυτό αφορά τον καθένα, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική. Το ερώτημα που αιωρείται αναπάντητο είναι τελικά: Ποιος είναι ο ουσιαστικός λόγος αυτής της απόφασης που αλλάζει συνολικά και άρδην τον θεσμό του γάμου και την ιδιότητα του γονέα και γιατί προωθείται με τόση επιμονή;

Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει μόνο το Ιερό Μυστήριο του χριστιανικού γάμου και απορρίπτει τον πολιτικό γάμο ασχέτως φύλου. Εν προκειμένω τάσσεται κατά του πολιτικού γάμου «ομόφυλων ζευγαριών» για τον πρόσθετο λόγο ότι αυτός οδηγεί αναπόδραστα σε «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας ή παρένθετης κύησης. Η νομοθέτηση αυτή συγκρούεται τόσο με τη χριστιανική ανθρωπολογία, όσο και με το καθήκον της κοινωνίας να εξασφαλίζει στα παιδιά ευημερία και σωστή ανατροφή, αλλά και με το δικαίωμα των παιδιών να έχουν πατρική και μητρική παρουσία και φροντίδα. Για όλους τους προηγούμενους λόγους και με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης, η Αγία Εκκλησία μας είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο.

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε: α) τη σύνταξη σχετικής επιστολής με τις θέσεις της προς τα αξιότιμα μέλη της Βουλής των Ελλήνων, β) την ανακοίνωση των θέσεών της στους Ιερούς Ναούς την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024 και τη διάθεση σχετικού φυλλαδίου «Προς τον Λαό» μέσω των Ιερών Ναών και της ιστοσελίδας της, γ) την παροχή εξουσιοδότησης προς κάθε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη να προχωρήσει, εντός της επαρχίας του και κατά την έμφρονα ποιμαντική κρίση του, σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση και τον θεσμό της οικογένειας.

-Advertisement / Διαφήμιση-

5 COMMENTS

  1. Μα τόσο καιρό μας έλεγαν ότι δεν αληθεύουν οι ισχυρισμοί ότι ο Ελπιδοφόρος είναι ανεπιθύμητος στο Άγιο Όρος. Μας είπαν ότι ήταν όλα ψέματα κάποιας ακατανόμαστης σπείρας που υπονομεύει τον διαφωτισμένο αρχιερέα μας.

    Τώρα όμως τα πράγματα αλλάζουν. Ο Ελπιδοφόρος διαψεύδει τους ίδιους τους οικοδεσπότες για το αν τον θεωρούν ανεπιθύμητο. Προφανώς οι οικοδεσπότες δεν έλαβαν το υπόμνημα του Ευαγόρα… Ή μήπως είναι και αυτοί στην σπείρα;

    Σεβασμιώτατε, με τέτοιους συμβούλους και PR men αμφιβάλλω ότι θα βγάλετε τη χρονιά στην Αμερική. Ας αναζητήσετε πια κάποιο Plan B για τον εαυτό σας και την Αυλή σας, και μη ρωτάτε για ποιον χτυπά η καμπάνα!

    Σύντομα και ο πολυβασανισμένος Ι.Ν. Αγίου Σπυρίδωνα θα χρειαστεί νέο ιερέα, μάλλον χωρίς τις απαιτούμενες γνώσεις φυσικής.

    Πολλά θα δούμε. Ο Θεός βοηθός.

  2. Η προηγούμενη απάντηση ήταν για το άρθρο περί της επίσκεψης Ελπιδοφόρου στο Άγιο Όρος. Η κάτω απάντηση αφορά την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος…
    – – – – – – –
    Εύγε τους! Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Άλλωστε ήταν καθήκον τους να πάρουν θέση. Ας τους μιμηθούν και ο εδώ πνευματικός ποιμένας μας που σχοίζει από εγκυκλοπαιδικές γνώσεις για ιουδεισμό και ινδουισμό αλλά στερούνται από πνευματικότητα και αίσθηση ευθύνης προς το ποιμνιο τους.

    Ας τους μιμηθούν και οι δικοί μας ποιμένες μας που, παρόλο που επιδεικνύουν την εκτίμησή τους για τον Ιουδαϊσμό και τον Ινδουισμό, στερούνται πνευματικότητας και αίσθησης ευθύνης απέναντι στο χαμένο ποίμνιό τους. Είναι καιρός η εκκλησία μας να συνεισφέρει στους κοινωνικούς μας αγώνες, κάνοντας όμως χρήση τους θησαυρούς της Πάραδοσής μας που ήδη έχουν παραμεληθεί και προσβληθεί από τους ίδιους.

    Για να είμαστε δίκαιοι, η εκκλησία αποτελείται και από τους πιστούς. Οι αμέλειες των αρχιερέων μας δεν δικαιολογούν την αδράνεια των πιστών, ούτε τα λάθη δημοσιογραφικών εντύπων που δικαιολογούν τις επιθέσεις στον ιερό θεσμό της οικογένειας. Την ευθύνη την έχουμε όλοι, ως πιστοί και ως πολίτες, και δεν μπορούμε πλέον να την αναθέτουμε σε προνομιούχους αλλά ανάξιους μικροπολιτικούς.

  3. B”H Characteristics of a backward society are amply illustrated in the communique of the Greek Orthodox Holy Synod on the government’s proposed legislation to permit homosexual unions and the adoption of child(ren) thereof. The contents issued by elderly single men, oblivious to the joys and challenges of matrimony, raising a human family, fearful of social change, protective of their theocratic privileges represent a throwback to the darkest of Middle Ages. Then, as now, temporal power was wedded to the ecclesiastical authority, the latter exercising the enhanced influence to threaten recalcitrants to their domination with eternal damnation in hell. Well, mortals wishing the happiness of their same sec partnerships don’t have to wait; this unholy and unforgiving group, especially with the inclusion of the most hateful personality of Metropolitan Serapheim, has paved the way for such couples for a lifetime of suffering while walking this earth! In the manner of Christianity’s savior, the clerics evince his dogmatism, lack of empathy, and demonstrable absence of compassion. Nor can they be accused of applying humility in understanding the diversity of humanity, including in sexual proclivities. Indeed, the One Almighty, not three, has offered the human mosaic in race, ethnicity, religion, language, LBGTQ+ precisely to trash our inclination to arrogance and bigotry —- becoming more accepting, embracing of others! Obviously, these men in black have miserably failed to rise to the test; it will be another synod, with more learned members, to issue a more humane statement. May this time not be too far. Amen. With fraternal affection, Asher 🙏😢🇬🇷😩

  4. Professor, you are a JEW! This matter does not concern you. You have no competence to discuss the subject and absolutely no standing.

    You have as much standing to trash our Orthodox Christian doctrines as we do trashing your Torah. Nobody here has done that, so please stay out of it. Show some respect.

  5. B”H Your impertinence makes you a subject of derision. Jews live in Greece, and are subject to the intolerant sectarianism that limits human expression to your faithful and all others. It’s a dramatic instance that requires the long-expected and desired separation of the Church from political matters. Perhaps, then, the ecclesiastical authorities can turn to issues that divide our native land: the attacks on women, poverty, anti-Semitism, a dogma that posits Jews as perfidious carrying the Big Lie of guilt for the crucifixion; the list of social ills to address is limitless! As for you, your ignorance of the Torah and things Jewish is dismal; begin with a bit of humility and respect for the People who gave you the errant savior! Έλεος! 😢😩🤣🇬🇷

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.