ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. «Δεν θα ξεχάσω ποτέ το βλέμμα αυτού του σπουδαίου ανθρώπου, καθώς διηύθυνε, ήταν σαν το παιδί που πήρε στα χέρια του ένα καινούριο παιχνίδι, είχε μια τεράστια λαχτάρα κι αγάπη και μέσα από την απλότητά του μοιράστηκε μαζί με 50.000 κόσμο κάτι μοναδικό», επεσήμανε κατά την διάρκεια της συνέντευξης που παραχώρησε στις «Αναμνήσεις» ο διακεκριμένος ερμηνευτές, τενόρος και ηθοποιός, κ. Μπάμπης Βελισσάριος αναφερόμενος στις προσωπικές του εμπειρίες με τον Μίκη Θεοδωράκη.

Ο Μπάμπης Βελισσάριος, όπως αποκάλυψε γνωρίστηκε με τον Μίκη προ τεσσάρων ετών κατά την διάρκεια των δοκιμών για την μεγάλη και συνάμα ιστορική συναυλία – αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο και έκτοτε επικοινωνούσαν τηλεφωνικώς.

Την ερχόμενη εβδομάδα ο Μπάμπης Βελισσάριος αναμένεται να επισκεφθεί για μια ακόμη φορά τη Νέα Υόρκη προκειμένου να συμμετάσχει στην συναυλία «Mikis Theodorakis: A Tribute to the Memory of the Composer of Zorba» θα λάβει χώρα το Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2022 στο «Stern Auditorium / Perelman Stage» του φημισμένου Κάρνεγκι Χολ.

Η συναυλία, όπως έγραψαν οι «Αναμνήσεις» έχει ως παραγωγό τον όμιλο «Stageworks Entertainment Group» που έχει στο ενεργητικό του μεγάλες και παγκοσμίου εμβέλειας παραγωγές και που έχει βάλει πολύ ψηλά τον πήχη προκαλώντας τον ενθουσιασμό και των ιθυνόντων του Κάρνεγκι Χολ, αλλά και των ομογενών.

Στην συναυλία θα πρωταγωνιστήσουν ο Κώστας Μακεδόνας, η Ηρώ, ο Μπάµπης Βελισσάριος, η Σαββέρια Μαργιολά, η Λίνα Ορφανού, ο Άγγελος Θεοδωράκης Παπαγγελίδης, η Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης» η χορωδία CNY Vocal Εnsemble με διευθυντή τον Φύτο Στράτη, η πιανίστα Αθηνά Αδαμοπούλου και ο ηθοποιός Χάρης Ρώμας σε ρόλο παρουσιαστή.

Ο κ. Βελισσάριος αποκάλυψε ότι διατηρεί ιδιαίτερους δεσμούς με την ομογένεια της Νέας Υόρκης, διότι ήταν ανιψιός του ιδρυτή και προέδρου της Ελληνικής Σκοπευτικής, Αλιευτικής και Θηρευτικής Ομοσπονδίας των ΗΠΑ Στυλιανού Μανή (Steven Manners) που όπως έγραψαν οι «Αναμνήσεις» απεβίωσε προ δυόμιση ετών και ήταν ένα από τα θύματα του κορωνοϊού.

Η αφίσα του αφιερώματος. Φωτογραφία: Ευγενική παραχώρηση Stageworks Entertainment Group.

Παραθέτουμε το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

Ερώτηση: Σε δέκα περίπου ημέρες θα μοιραστείτε την σκηνή του φημισμένου Carnegie Hall με τη Λαϊκή Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης και με μια πλειάδα Ελλήνων και ομογενών καλλιτεχνών. Είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεστε την Νέα Υόρκη για ένα τόσο σημαντικό εγχείρημα; Ποια είναι τα αισθήματά σας;

Απάντηση: Καλημέρα σας κι ευχαριστώ πολύ για τη ευκαιρία που μου δίνετε μέσω της συνέντευξης αυτής. Τη Νέα Υόρκη την επισκέπτομαι δεύτερη φορά, η πρώτη ήταν τον Νοέμβριο του 2011 μετά από πρόσκληση του αείμνηστου θείου μου Στυλιανού Μανή (Steven Manners). Ο λόγος ήταν αφενός να δοκιμαστώ σε μια σειρά ακροάσεων από Opera studio, κι αφετέρου να έρθω σε επαφή με έναν κόσμο τέχνης πολύ διαφορετικό από τον αντίστοιχο της Ευρώπης.

Είχα την ευκαιρία να δώσω κάποιες συνεντεύξεις στο ραδιόφωνο αλλά και στο τηλεοπτικό δίκτυο του NGTV και τον κ.  Πανικό Παναγιώτου. Είμαι πολύ χαρούμενος που επιστρέφω στη Νέα Υόρκη, που μου δίνεται η ευκαιρία να τραγουδήσω σε μια σπουδαία αίθουσα παγκοσμίου φήμης και αίγλης, με αγαπημένους συνάδελφους τραγουδιστές και μουσικούς της λαϊκής ορχήστρας για να τιμήσω τον Μίκη της Ελλάδας και του κόσμου.

Ο Μπάμπης Βελισσάριος. Φωτογραφία: Ευγενική παραχώρηση Stageworks Entertainment Group.

Ερώτηση: Πότε ξεκίνησε η γνωριμία σας με τον Μίκη Θεοδωράκη και ποιες ήταν οι πιο συγκινητικές στιγμές που ζήσατε μαζί του;

Απάντηση: Με το Μίκη Θεοδωράκη γνωριστήκαμε στις πρόβες που έγιναν πριν από τη μεγαλειώδη συναυλία, που διοργανώθηκε προς τιμήν του, στο Καλλιμάρμαρο στάδιο στην Αθήνα το 2017, με τον ίδιο να διευθύνει για τελευταία φορά.

Δεν θα ξεχάσω ποτέ το βλέμμα αυτού του σπουδαίου ανθρώπου, καθώς διηύθυνε, ήταν σαν το παιδί που πήρε στα χέρια του ένα καινούριο παιχνίδι, είχε μια τεράστια λαχτάρα κι αγάπη και μέσα από την απλότητά του μοιράστηκε μαζί με 50.000 κόσμο κάτι μοναδικό.

Εκ των υστέρων υπήρξαν φορές που μιλήσαμε στο τηλέφωνο, κρατώ σαν τον πιο σπάνιο θησαυρό τα λόγια που άκουσα, τον ευχαριστώ και πάντα θα τον τιμώ, όπου και όπως χρειαστεί.

Ερώτηση: Το όνομά σας έχει γίνει ευρύτερα γνωστό στην ομογένεια από την ερμηνεία του «Όταν όλα περάσουν» στην τηλεοπτική σειρά «Λόγω Τιμής». Τι ρόλο έπαιξε αυτό το τραγούδι στην επαγγελματική σας σταδιοδρομία;

Απάντηση: Το «Λόγω τιμής» είναι ένα δημοφιλές κι αγαπημένο σήριαλ, το «Όταν όλα περάσουν» ένα σπουδαίο τραγούδι σε ποίηση Μανόλη Αναγνωστάκη μελοποιημένο από τον Δημήτρη Παπαδημητρίου, ο οποίος μου το εμπιστεύτηκε κατά την διάρκεια της συνεργασίας μας στον “Moby Dick” (τη μεγαλύτερη παραγωγή μιούζικαλ που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα).

Τα δώρα του Δημήτρη σε μένα, ένα υπέροχο τραγούδι κι ένας ρόλος (Captain Ahab) που ανέδειξαν στο μεγαλύτερο βαθμό ως τώρα την φωνητική κι ερμηνευτική μου ικανότητα.

Ερώτηση: Πώς ξεκίνησε η συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή και ποιες είναι οι εμπειρίες σας από τη νέα στέγη της στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος;

Απάντηση: Αποτελεί μεγάλη τιμή να εργάζομαι στο μοναδικό λυρικό θέατρο της χώρας, είναι σαν να βρίσκομαι σε σπουδές διαρκείας.

Πρόκειται για μια συνεργασία εικοσιτεσσάρων ετών, τα τελευταία είκοσι ως μόνιμο στέλεχος, ξεκίνησα ως βοηθητικός ηθοποιός και στη συνέχεια ως χορωδός – μονωδός. Έχω πολλά και ανάμεικτα συναισθήματα αφήνοντας πίσω το θέατρο Ολύμπια, έναν χώρο από τον οποίο πέρασαν τεράστιες παγκόσμιες μορφές, σκηνοθέτες, μονωδοί, παραγωγές. Η νέα αίθουσα έχει φανταστική ακουστική και μπορεί πλέον να αναμετράται με τα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης.

Ερώτηση: Συνεργαστήκατε με τη Βίκυ Μοσχολιού και χαρίσατε μοναδικές στιγμές στο φιλόμουσο κοινό της γενέτειρας. Ποιες οι εμπειρίες από αυτή την συνεργασία και τι διδαχτήκατε από την μεγάλη Κυρία του ελληνικού πενταγράμμου;

Απάντηση: Το 1999, στα πρώτα χρόνια της καλλιτεχνικής μου πορείας δέχτηκα πρόταση από τον τότε δάσκαλό μου στη μουσική, Μανώλη Μιχαλάκη, να τραγουδήσω σε «μουσικό σχήμα» με τη Βίκυ Μοσχολιού… σπουδαία τραγουδίστρια, μια σημαντική δασκάλα για μένα. Η αποκωδικοποίηση των μαθημάτων που πήρα το διάστημα της συνεργασίας μας κρατάει μέχρι σήμερα.

Ερώτηση: Ποιος ήταν ο λόγος που αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την μουσική; Ποιες είναι οι εμπειρίες και τα διδάγματά σας ως τενόρου;

Απάντηση: Είχα την μεγάλη τύχη το επάγγελμα αυτό να με διαλέξει προτού το διαλέξω. Από πολύ μικρός τραγουδούσα κι είχα κάθε είδους καλλιτεχνικές ανησυχίες. Όσον αφορά το θέμα “Τενόρος”, θα σας πω πως είναι απίστευτα δύσκολο για κάποιον να είναι τενόρος αν δεν κατανοήσει πως για τη ζωή του κληρώθηκε μόνο ένα δώρο… να είναι τενόρος. Από την άλλη είναι απίστευτα εύκολο αν το κατανοήσει κι εργαστεί με προσήλωση κάθε μέρα για το υπόλοιπο της ζωής του.

Ερώτηση: Τα δύο τελευταία χρόνια της πανδημίας επηρέασαν καθόλου την καλλιτεχνική σας δημιουργία;

Απάντηση: Καθόλου. Λειτούργησαν μάλλον διδακτικά. Να έχω την υγεία και το μυαλό να συνεχίσω με την ίδια στοχοπροσήλωση τη μελέτη μου στο τραγούδι και τη μουσική.

Ερώτηση: Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια και σε ποιες εμφανίσεις του καλοκαιριού θα μπορέσουν να σας παρακολουθήσουν οι ομογενείς που θα επισκεφθούν την γενέτειρα;

Απάντηση: Προερχόμενος από τέσσερις σπουδαίες συναυλίες, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού αφιέρωμα στο Δημήτρη Παπαδημητρίου, στο αρχαίο θέατρο του Δίου με μελοποιημένη ποίηση, ένα αφιέρωμα στον Ιάκωβο Καμπανέλλη που χρόνια επιθυμούσα, και τέλος στο παλαιό φρούριο Κέρκυρας σε ένα αφιέρωμα στο Μίκη Θεοδωράκη με τη συμφωνική ορχήστρα του, είμαι έτοιμος κι ανυπομονώ για τη μεγάλη στιγμή της 24 Σεπτεμβρίου στο Carnegie Hall με τη λαϊκή ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης και μια σπουδαία ομάδα συναδέλφων. Ανυπομονώ, καλή μας αντάμωση.

Διαβάστε επίσης:

https://www.anamniseis.net/afieroma-ston-miki-theodoraki-sintheti-tou-zormpa-sto-karnegie-hall/

https://www.anamniseis.net/o-mikis-katafere-na-enosei-ethni-ideologies-kai-laous-oloklirous-leei-i-iro/

ttps://www.anamniseis.net/pethane-se-ilikia-96-eton-o-megalos-mouikosinthetis-mikis-theodorakis/

- Advertisement -

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.