ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Το μυστήριο της βάφτισης των εγγονιών των ευεργετών της ομογένειας και της Εκκλησίας Δημητρίου και Ελένης Μπούση, το οποίο τέλεσε το Σάββατο, 9 Ιουλίου 2022, στην Φανερωμένη Βουλιαγμένης ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, κ. Ελπιδοφόρος προκάλεσε ποικίλα σχόλια στον τύπο και θύελλα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πρόκειται για τον Αλέξιο και την Ελένη παιδιά του ομοφυλόφιλου ζευγαριού Ευάγγελου Μπούση και Πίτερ Ντούντας που είχαν γεννηθεί με παρένθετη μητέρα και με αναδόχους τον Γιώργο Μπούση και την Ευγενία Νιάρχου, εγγονή του εφοπλιστή και μέγα ευεργέτη και φιλανθρώπου Σταύρου Νιάρχου.

Η βάπτιση αυτή καθ’ εαυτή, η παρουσία πολλών διασημοτήτων και το ξεφάντωμα με την Άννα Βίσση σε κοσμικό κέντρο, προκάλεσαν ποικίλα σχόλια και τα άρθρα που είδαν το φως της δημοσιότητας μέχρι στιγμής φέρουν έντονα στο προσκήνιο το μείζον θέμα της αντιμετώπισης από την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία της ομοφυλοφιλικής οικογένειας και των απογόνων τους.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, κ. Ελπιδοφόρος αυτές τις ημέρες βρίσκεται στην γενέτειρα και το Σάββατο αναμένεται να επιστρέψει στη Νέα Υόρκη προκειμένου το πρωί της Κυριακής, 17 Ιουλίου 2022 να χοροστατήσει στην Θεία Λειτουργία, στο Μνημόσυνο και στις εκδηλώσεις μνήμης για την 48η επέτειο της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο που θα λάβουν χώρα στην κοινότητα του Τιμίου Σταυρού στο Γουάιτστόουν.

Αν και τα επικριτικά σχόλια και οι επιθέσεις κάτω από την μέση αποτελούν εφαπτόμενους κύκλους, εν τούτοις μέχρι και ετούτη την ώρα ο κ. Ελπιδοφόρος κρατά κλειστά τα χαρτιά του.

Ωστόσο κύκλοι της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής απαντώντας σε ερώτηση των «Αναμνήσεων» διεμήνυσαν ότι «τα χαρτιά για την βάπτιση των παιδιών της οικογένειας Μπούση είχαν υποβληθεί κανονικά στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Στην βάφτιση ήταν νονός Χριστιανός Ορθόδοξος και το μυστήριο τελέσθηκε κανονικά και χωρίς καμία παρέκκλιση από οποιαδήποτε άλλη βάπτιση».

Η δήλωση αυτή αποτελεί εμμέσως πλην σαφώς απάντηση και στην επιστολή του Μητροπολίτη Γλυφάδας, κ. Αντωνίου προς την Ιερά Σύνοδο της Ελλάδας μέσω της οποίας νίπτει τα χείρας του.

Παραθέτουμε αντίγραφο της  αναφοράς του Μητροπολίτη Γλυφάδας, κ. Αντωνίου, την οποία αποκάλυψε η ιστοσελίδα https://orthodoxia.info.

-Advertisement-

8 COMMENTS

  1. Η επιστολή του Γλυφάδας προς την Αρχιεπισκοπή
    ξεκαθαρίζει τα πράγματα και κατακεραυνώνει τον
    Ελπιδοφόρον και απέφυγε από ευγένεια να τον
    κατονομάσει απατεώνα .
    Όσο για τους πλούσιους θετούς γονείς και νονούς
    και ευεργέτες της ομογένειας , τους λέμε πως
    δεν εξαγοράζονται τα πάντα με το χρήμα και πως
    ο καθένας μας δεν μπορεί να παραβιάζει τους γραφτούν και άγραφους νόμους.

  2. B”H Our American Archbishop Elpidophoros is making a historic break with the traditional homophobia that is prevalent in Christian Orthodoxy by officiating in the baptismal of two newborn babes in Athens, Greece, and before he returns to his post. In earlier comments on FB, which greeted his unique trailblazing initiative, some criticism was severe reflective of the fundamentalism inherent in anything asserted to be monolithically and lacking humility orthodox. For still others, the move was lambasted as representing the bending of theology to accommodate class social ranking and wealth. Let’s resolve to see it as a long-delayed innovation: the realization that happiness must not be arbitrarily, capriciously denied; a recognition that unbending dogmatism will accelerate the faithful’s exit from the pews in search of more understanding and compassion. While the Archbishop has taken this giant leap towards sanity and decency, let’s encourage him, at long last, to rephrase the catechism that blames Jews for the crucifixion; it’s about time. Έλεος. With fraternal affection, Asher, aka Zorba the Jew! 🙏😀🇬🇷🇺🇸✝️🎶🔯

    • Αν το έκανε αυτό Ραβίνος στους Ορθόδοξους
      Εβραίους θα τον είχαν ήδη Σουβλήσει.
      Εσύ με αυτά που αναφέρεις είναι σαν να
      λές σε ξένο κώλο βάρα όσες βουρδουλιές θέλεις.

  3. Άλλαξε ο κόσμος, άλλαξαν οι καιροί. Η κοινωνία γίνεται πιο προσιτή και σε ομάδες που πριν ήταν καταδικασμένες σε απομόνωση και καταδίκη.

    • Ο κόσμος άλλαξε μετά τα Σόδομα και τα Γόμορρα
      και κάποιοι ομορφονιοί σαν και εσάς τα επαναφέρετε .
      Κανένας δεν καταδικάζει κανέναν, οι ίδιοι
      αυφοκαταδικάζονται από τις πράξεις των. Το
      χρήμα δεν τα σκεπάζει όλα . Οι Εκκλησιαστικές
      κεφαλές έχουν σαπίσει και η μπόχα της
      σαπίλας απομακρύνει τους πιστούς από την
      Εκκλησία, ευτυχώς που υπάρχουν ακόμη μερικοί
      πραγματικοί κληρικοί .
      Αφού ήταν σωστή η πράξη γιατί δεν είπε την αλήθεια ο Ελπιδοκτόνος και ξεγέλασε ως κοινός
      απατεώνας τον Μητροπολίτη Γλυφάδας;.

  4. Νομίζω ότι οι διακρίσεις δεν επιτρέπονται και βάση νόμου.
    Αλλά η συντριπτική πλειοψηφία των Ορθοδόξων Χριστιανών είναι από συντηρητικοί ως υπέρ-συντηρητικοί και δεν αποδέχονται ομόφυλα ζευγάρια (Σοδομίτες με την χριστιανική ορολογία).
    Δεν το λένε ανοιχτά, αλλά το θεωρούν αντιχριστιανικό και αντίθετο με το δόγμα της ηθικής τους και παρά φύσιν.
    Ο Αρχιεπίσκοπος θα μπορούσε να βάλει έναν άλλο παπά να κάνει τη βάπτιση για να μην ξεσηκώσει τους συντηρητικούς πιστούς της εκκλησίας.
    Αλλά ο Αρχιεπίσκοπος με την πράξη του έκανε μια ξεκάθαρη δήλωση κι έδωσε το παράδειγμα ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία υποστηρίζει τα ομόφυλα ζευγάρια.
    Νομίζω ότι τα πατερικά κείμενα δεν αποδέχονται αυτή τη στάση ζωής:
    Η ἀληθινή της ὀνομασία καί τό οὐσιαστικό της περιεχόμενο εἶναι «μανία», πού σημαίνει τρέλλα. Ἔτσι τήν ὀνομάζει ὁ Ἱ. Χρυσόστομος ἀλλά καί «ἀλλόκοτη λύσσα». Γιατί αὐτό; Διότι, ὅπως γράφει, «θά μπορούσαμε νά ποῦμε ὅτι στίς παρά φύσιν σχέσεις δέν ὑπάρχει ἡδονή, γιατί γνήσια ἡδονή εἶναι ἡ φυσική («ἡ γάρ γνησία ἠδονή ἡ κατά φύσιν ἐστίν»). Ὁμοίως κατά τόν ἅγιο Κύριλλο οἱ Σοδομῖτες ἦσαν «εἰς ἀσέλγειαν ἀχαλίνως ἐκλελυττηκότες» δηλ. εἶχαν ἀχαλίνωτη λύσσα γιά τήν ἀσέλγεια. Ὁ ἅγιος Γρηγόριος Νύσσης κι αὐτός «ἐμπαθῆ» καί «κατά τῶν ἀρρένων λύσσα» ὀνομάζει τήν ὁμοφυλοφιλία

    Η παρέκκλιση από το δόγμα νομίζω ότι θεωρείται αίρεση στην Ορθόδοξη πίστη. Βέβαια το δόγμα δεν τηρείται σε πάρα πολλά θέματα…

    • Είστε ειδικός στο καρφί και στο πέταλο,
      η απαγόρευση των διακρίσεων είναι θέμα
      εισαχθέν και επιβληθέν από τα αφεντικά της
      ΝΤΠ που μεταχειρίζονται όλους τους άλλους
      σαν ιθαγενείς…….
      Υπάρχουν όμως και οι νόμοι του Θεού που
      αν τους τηρούμε περπατάμε όρθιοι και με την
      κεφαλή ψηλά.
      Η ζυγαριά η σωστή είναι αυτή που κρατάει
      ο Ταξιάρχης , είναι η ζυγαριά της κρίσεως για
      όλους μας.
      Η μεταμέλεια και η συγνώμη είναι ο δρόμος
      της Σωτηρίας.

  5. Όπως σε μια πολιτική οργάνωση δεν μπορείς να κάνεις κουρελόχαρτο το καταστατικό… Πόσο μάλλον όταν είσαι και ο αρχηγός… Έτσι δεν μπορείς και να κάνεις κουρελόχαρτο το δόγμα μιας θρησκευτικής οργάνωσης. Εκτός αν γίνει μια οικουμενική σύνοδος και αναθεωρηθεί το δόγμα… Αλλά κάτι τέτοιο νομίζω ότι ούτε προβλέπεται, ούτε έχει γίνει…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.