Ελπιδοφόρος: «Δεν είμαι κατάσκοπος κανενός, είμαι άνθρωπος της Εκκλησίας»

7
Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, κ. Ελπιδοφόρος και ο δημοσιογράφος Μιχάλης Μητσός. Φωτογραφία: GOA / Δημήτρης Πανάγος.

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Σε όλα τα καίρια ζητήματα που αφορούν την Εκκλησία και την ομογένεια, καθώς επίσης και στην σφόδρα κριτική που δέχεται για μια σειρά ζητημάτων μεταξύ των οποίων το προ δυο ετών μυστήριο της βάπτισης των παιδιών ομοφυλόφιλου ζευγαριού και στην προ τεσσάρων ετών συμμετοχή στα εγκαίνια του Σπιτιού της Τουρκίας στη Νέα Υόρκη απάντησε χωρίς περιστροφές ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, κ. Ελπιδοφόρος κατά την διάρκεια της συνέντευξης που παραχώρησε στην εφημερίδα “Νέα Σαββατοκύριακο” και στον συντάκτη της Μιχάλη Μητσό.

Διαβάζοντας κανείς προσεκτικά την απάντησή του στα ερωτήματα σχετικά με την λάσπη που δέχεται περί δήθεν “κατασκόπου της Τουρκίας” και “ανθέλληνα”- άθελά του θα θυμηθεί το άσμα του αειμνήστου-θρυλικού Στέλιου Καζαντζίδη: “Πατρίδαμ’ αραεύω σε” (Στα ξένα είμαι Έλληνας και στην Ελλάδα ξένος”.

Η συνέντευξη του κ. Ελπιδοφόρου στον κ. Μητσό μεταφράστηκε στην αγγλική γλώσσα και δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα και στην έντυπη έκδοση του Βήματος με τίτλο “I’m not a spy, I’m a man of the Church”. Για να διευκολύνουμε τους ομογενείς που δυσκολεύονται να κατανοήσουν την ελληνική γλώσσα θα αναδημοσιεύσουμε σε ξεχωριστό άρθρο την συνέντευξη στην αγγλική γλώσσα.

Παραθέτουμε το πλήρες κείμενο της συνέντευξης στα “ΝΕΑ Σαββατοκύριακο”

«Το ότι προέρχομαι από την Κωνσταντινούπολη και έχω καλές σχέσεις με τη χώρα στην οποία ζούσα σε όλη μου τη ζωή δεν πρέπει να το βλέπει κανείς σαν ελάττωμα, αλλά σαν ευκαιρία», τονίζει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής n Τι λέει για τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών, την επίσκεψή του στο Άγιον ‘Ορος και τις σχέσεις του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

O Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος θεωρούνταν παλιότερα πρότυπο ιεράρχη: ήπιος, κοσμοπολίτης, προοδευτικός, ανοιχτόμυαλος, πνευματικό τέκνο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Κι ύστερα άρχισαν να εμφανίζονται κάποιες σκιές, ορισμένες επιφυλάξεις, ένα ανεξήγητο κλίμα δυσπιστίας απέναντί του. Με αφορμή την επίσκεψή του στην Αθήνα, ζήτησα να τον συναντήσω για να λύσω τις απορίες μου.

Δέχεστε κριτική για τρία πράγματα και θα ήθελα να σας ζητήσω να απαντήσετε. Το πρώτο είναι πολυσυζητημένο: το 2022 βαφτίσατε τα παιδιά ενός ομόφυλου ζευγαριού στη Γλυφάδα. Το Αγιον Ορος δεν το πήρε καλά, διαβάζω ότι στην πρόσφατη επίσκεψή σας δεν σας έγινε υποδοχή από την Επιστασία, ότι το κλίμα στις Καρυές ήταν ψυχρό και τέτοια. Ετσι είναι;

Για το αν η επίσκεψη μου στο Αγιον Ορος πήγε καλά ή όχι, υπάρχουν τεκμήρια, οπτικοακουστικό υλικό και φωτογραφίες που πιστοποιούν ακριβώς το αντίθετο. Δηλαδή πήγα και στα πέντε μοναστήρια που είχαμε προγραμματίσει να πάμε, και δεν πήγα μόνος μου, αλλά με μία ομάδα προσκυνητών από την Αμερική, επιχειρηματιών και άλλων πολύ επιτυχημένων ανθρώπων που έχουν μεγάλο σεβασμό και αγάπη προς την Εκκλησία και συγκεκριμένα στο Αγιον Ορος.

Γίναμε δεκτοί με πάρα πολύ τιμητικό τρόπο και σύμφωνα με τα αγιορείτικα θέσμια και τις παραδόσεις του Αγίου Όρους, όπως συνηθίζεται στο Περιβόλι της Παναγίας, όπως το χαρακτηρίζουμε, να υποδέχονται έναν Αρχιερέα. Δεν υπήρχε πουθενά κάποια δυσκολία ή κάποιο κώλυμα ή κάποια ένδειξη δυσφορίας τέλος πάντων. Κι αυτοί οι τέσσερις, οι οποίοι υπέγραψαν ένα ανακοινωθέν, δεν εκφράζουν το Άγιον Όρος, ούτε υπήρξε προφανώς η ομοφωνία την οποία επικαλούνται.

Aρα δεν υπήρξε πρόβλημα;

Το πρόβλημα δεν είμαι εγώ. Το πρόβλημα είναι εσωτερικό της διοίκησης του Αγίου Όρους και των υπηρεσιών του, οι οποίες έχουν πάθει μία σχετική σύγχυση. Διότι ενώ ασφαλώς κάποιοι ενοχλούνται με οτιδήποτε έχει σχέση με τα ομόφυλα ζευγάρια και γενικά με τους ομοφυλόφιλους, από την άλλη δεν έχουν μία θεολογική βάση στην οποία μπορούν να στηριχθούν και να μου ασκήσουν κριτική, αφού όλοι έχουν βαφτίσει παιδιά.

Τους ενοχλεί ότι φωτογραφήθηκα κατά τη διάρκεια του μυστηρίου και από αυτό θα μπορούσε να εκληφθεί ότι εγώ ευλογώ και τα ομόφυλα ζευγάρια. Μα τότε το ίδιο θα μπορούσε να πει κανείς για προκαθήμενους Εκκλησιών, ας πούμε τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και τον Οικουμενικό Πατριάρχη, που έχουν φωτογραφηθεί ας πούμε με τον κύριο Κασσελάκη, ο οποίος δεν κρύβει τη σεξουαλική του ταυτότητα ο άνθρωπος.

Συμφωνήσατε πράγματι με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών ότι τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών θα πρέπει να μεγαλώνουν και μετά να αποφασίζουν αν θέλουν να βαπτιστούν;  

Κοιτάξτε, εγώ δεν έχω καμία ιδιότητα που θα μου επέτρεπε να συμφωνώ ή να διαφωνώ με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών. Στη δική μας Εκκλησία δεν θεωρούμε ότι υπάρχει κάποιο κώλυμα για ένα παιδί οποιασδήποτε προέλευσης. Δεν μπορούμε να βάζουμε κάτω από το μικροσκόπιο τον τρόπο με τον οποίο συνελήφθη ένα παιδί και πώς ήρθε στον κόσμο. Εμάς ο ρόλος μας είναι να εξασφαλίζουμε τη νομιμότητα. Να ξέρουμε ότι όσοι έχουν την κηδεμονία αυτού του παιδιού, είτε είναι φυσικοί γονείς είτε έχουν τη νομική επιμέλειά του, συναινούν στη βάπτιση. Αυτό είναι το νομικό κομμάτι.

Το εκκλησιαστικό κομμάτι είναι να υπάρχει ανάδοχος, που είναι Ορθόδοξος και αποτελεί την εγγύηση για την ορθόδοξη ανατροφή του παιδιού. Δεν νοείται να ζυγίζονται οι γονείς στην ορθόδοξη ευσέβειά τους και αργότερα να αποφασίζεται αν το παιδί μπορεί να βαπτιστεί ή όχι. Γι’ αυτό υπάρχει ο ανάδοχος. Εφόσον λοιπόν συντρέχουν αυτές οι δύο προϋποθέσεις, δεν υπάρχει ούτε εκκλησιαστικά ούτε νομικά κάποιο κώλυμα για να γίνεται η βάπτιση ενός παιδιού. Αυτό δηλαδή που έπραξα και εγώ το 2022.

Στη συνέντευξη που μου δώσατε πριν από δύο χρόνια είχατε πει πως το ερώτημα της Εκκλησίας σε κάθε εποχή θα πρέπει να είναι πώς ακριβώς θα αγκαλιάζει τον κόσμο. Ποιους προσκαλούμε στο μεγάλο ιερό δείπνο που λέγεται Εκκλησία. Πιστεύετε ότι η Εκκλησία επιτελεί σήμερα αυτό τον ρόλο με τη στάση της για τους γάμους των ομοφύλων;

Η Εκκλησία πάντα αγκάλιαζε και αγκαλιάζει όλους τους ανθρώπους. Ποτέ δεν μπαίνει στη διαδικασία να εξιχνιάσει ή να ζυγίσει την αρετή ή την αμαρτωλότητα ή οποιαδήποτε άλλη ποιότητα ενός ανθρώπου. Η Εκκλησία έγινε για να σώσει τον άνθρωπο και ο Χριστός γι’ αυτό θυσιάστηκε και γι’ αυτό έγινε άνθρωπος, για να σώσει τον άνθρωπο. Ο Θεός έσπασε το καλούπι και άνοιξε τις πόρτες και βγήκε και είπε, περιούσιος λαός δεν είναι μόνο αυτός που δημιούργησα εγώ, ο λαός του Ισραήλ, αλλά από εδώ και στο εξής είναι όλοι οι άνθρωποι οι οποίοι δέχονται τον Χριστό.

Επομένως, σήμερα πιστεύω ότι η Εκκλησία περνάει μια αμηχανία, διότι LGBT υπήρχαν πάντοτε, δεν εμφανίστηκαν ξαφνικά στην εποχή μας σαν εξωγήινοι. Απλώς τώρα προσπαθούν να εξασφαλίσουν αξιοπρέπεια και σεβασμό από την υπόλοιπη κοινότητα. Η Εκκλησία πρέπει λοιπόν λίγο να ισορροπήσει και να επανεφεύρει τον ρυθμό και την ισορροπία που είχε πριν, αντιμετωπίζοντας όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως των επιλογών ή των χαρακτηριστικών που έχει ο καθένας.

Θέλω να περάσω τώρα στη δεύτερη κριτική που σας γίνεται. Αυτή αφορά τη σχέση σας με την Ομογένεια. Κάποιοι κύκλοι σας κατηγορούν για συγκεντρωτισμό, για ισχυρογνωμοσύνη, για προσωπική ατζέντα. Εσείς πώς θα χαρακτηρίζατε τις σχέσεις με την Ομογένεια;

Οσοι κοιτούν την Ομογένεια από την προοπτική των Αθηνών παρασύρονται από συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης που προσπαθούν να δημιουργήσουν αυτήν την εικόνα. Αλλά όταν ζει κανείς στις Ηνωμένες Πολιτείες, και συζητά με τους θεσμούς που δραστηριοποιούνται εκεί, έχει μια εντελώς διαφορετική εικόνα.

Η ΑΧΕΠΑ, μια από τις πιο καλά δικτυωμένες και θεμελιωμένες ομογενειακές οργανώσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν συμφωνεί με την άποψη ότι εγώ διαιρώ την Ομογένεια. Ούτε η Εθνική Φιλόπτωχος Αδελφότητα Κυριών, μια πάρα πολύ ισχυρή και αντιπροσωπευτική οργάνωση των Ηνωμένων Πολιτειών.

Αυτοί που προσπαθούν να διχάσουν την Ομογένεια είναι αυτοί οι οποίοι θα ήθελαν ο Αρχιεπίσκοπος να κάνει αυτό που του λένε εκείνοι. Κανείς σοβαρός Αρχιεπίσκοπος όμως δεν είναι δυνατόν ποτέ να παραχωρήσει, να εκχωρήσει τις ευθύνες του, σε ένα μέσο ενημέρωσης, το οποίο φιλοδοξεί να κατευθύνει τα ομογενειακά ζητήματα για να εισπράξει το αντίτιμο πάλι από την Ελλάδα.

Δεν μου είπατε αν είστε συγκεντρωτικός.

Το αντίθετο. Ο τρόπος λήψης αποφάσεων στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής είναι ο πιο δημοκρατικός από όλες τις επαρχίες του Οικουμενικού Πατριαρχείου στη Διασπορά. Είμαστε η μόνη Εκκλησία στη Διασπορά η οποία λαμβάνει αποφάσεις με Σύνοδο. Δηλαδή έχουμε τη Σύνοδο των οκτώ Μητροπολιτών και του Αρχιεπισκόπου, ο οποίος προεδρεύει της Συνόδου και όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται συνοδικά. Ακόμα και η αναθεώρηση του Συντάγματος που πρότεινα προβλέπει την ενίσχυση του θεσμού της Συνόδου, διότι σύμφωνα με το ισχύον Σύνταγμα η Σύνοδος συνέρχεται μόνο δύο φορές τον χρόνο. Εγώ συγκαλώ Σύνοδο κάθε μήνα.

Ερχομαι τώρα στην πιο σοβαρή κριτική που έχετε δεχτεί, και αυτή είναι ότι έχετε υπερβολικά φιλικές σχέσεις με την Τουρκία. Και ότι αυτό συμβαίνει επειδή διεκδικείτε τη θέση του Πατριάρχη όταν αποδημήσει. «Ο Ελπιδοφόρος έχει συμμαχήσει με αντεθνικά στοιχεία», λένε κάποιοι. Μήπως τελικά είστε κατάσκοπος της Τουρκίας;

Ε, όχι και κατάσκοπος! Δεν είμαι κατάσκοπος κανενός. Είμαι άνθρωπος της Εκκλησίας, είμαι παιδί του Οικουμενικού Πατριαρχείου, είμαι γέννημα και θρέμμα της Κωνσταντινουπόλεως και νομίζω ότι έχω γίνει στόχος της νοοτροπίας η οποία βλέπει με καχυποψία οποιονδήποτε Ελληνα δεν έχει γεννηθεί και δεν ζει στην Ελλάδα. Αυτή η νοοτροπία υπάρχει από την απελευθέρωση του ελληνικού κράτους: οι ελεύθεροι Ελληνες του ελεύθερου ελληνικού κράτους έβλεπαν τους άλλους Ελληνες που ζούσαν στην κατεχόμενη από την Οθωμανική Αυτοκρατορία τότε περιοχή ως Τουρκομερίτες, τέλος πάντων όχι τόσο Ελληνες.

Και αυτό το έχουμε ζήσει και στην Κωνσταντινούπολη τόσα χρόνια, όπου πραγματικά αισθανόμαστε ότι συνθλιβόμαστε μεταξύ δύο νοοτροπιών. Της Τουρκίας, η οποία μας βλέπει ως κατασκόπους της Ελλάδος και ως ενδεχόμενους προδότες της Τουρκίας, και κάποιων ακραίων κύκλων της Ελλάδας, οι οποίοι μας βλέπουν ως τουρκόφωνους. Πολλές φορές η Ελλάδα μας πληγώνει, αλλά αυτό δεν είναι αιτία για να στραφούμε στην άλλη πλευρά. Ποτέ. Το αίμα νερό δεν γίνεται, αγαπητέ.

Θεωρείτε λοιπόν πλεονέκτημα τις καλές σας σχέσεις με την Τουρκία;

Βεβαίως. Το ότι προέρχομαι από την Κωνσταντινούπολη και έχω καλές σχέσεις με τη χώρα στην οποία ζούσα σε όλη μου τη ζωή δεν πρέπει να το βλέπει κανείς σαν ελάττωμα, αλλά σαν ευκαιρία, σαν μια δυνατότητα, σαν μια γέφυρα που θα μπορούσε να αποτελέσει ο κάθε Ελληνας της Κωνσταντινούπολης, ο Οικουμενικός Πατριάρχης πρώτα απ’ όλα, και μετά όλοι εμείς οι μικρότεροι μετά τον Πατριάρχη που θα μπορούσαμε να διαδραματίσουμε αυτό τον ρόλο του διαλόγου, της επικοινωνίας με τον μεγαλύτερο και πιο ισχυρό γείτονά μας. Εάν δεν το κάνουμε αυτό, εθελοτυφλούμε και πυροβολούμε τα πόδια μας.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηναγόρας, για παράδειγμα, ήταν γεννημένος στην οθωμανική Ηπειρο, σπούδασε στην Κωνσταντινούπολη, ύστερα στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, έγινε Αρχιεπίσκοπος Αμερικής και στη συνέχεια Οικουμενικός Πατριάρχης. Κι ήταν ο άνθρωπος που ένωσε τον Ελληνισμό και σταμάτησε τον εθνικό διχασμό στην Αμερική μεταξύ βενιζελικών και βασιλικών. Ο σπουδαίος εθνάρχης και Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ιάκωβος, τον οποίο αποκαλούσαν στην Ελλάδα CIAκωβο, γεννήθηκε στην Ιμβρο, μεγάλωσε στην Ιμβρο και στην Κωνσταντινούπολη, σπούδασε στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης κι ύστερα ήρθε και ηγήθηκε της Αρχιεπισκοπής και την έκανε τόσο μεγάλη, άνοιξε τις πόρτες του Λευκού Οίκου στον Ελληνισμό, στήριξε την Ελλάδα και την Κύπρο σε όλα τα εθνικά θέματα. Γιατί; Επειδή ήξερε καλά την Τουρκία. Δεν την ήξερε από μακριά. Την ήξερε από μέσα.

Μετανιώσατε ποτέ για την περίφημη παρουσία σας στον Οίκο της Νέας Υόρκης, δίπλα στον ηγέτη του ψευδοκράτους; Εχω την αίσθηση πως ακόμα σας κυνηγάει αυτό.  

Νομίζω πως τα όσα ακολούθησαν με δικαιώνουν. Καταρχάς εγώ δεν ήξερα τον κ. Ταλάτ, ούτε τον χαιρέτησα, ούτε μιλήσαμε, ούτε συναντηθήκαμε. Παρών όμως εκεί ήταν και ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, ο οποίος μίλησε κατά τον πλέον κολακευτικό τρόπο για την Τουρκία και για τον τούρκο Πρόεδρο, τον κ. Ερντογάν. Δεν είδα την Ελλάδα να διακόψει τις διπλωματικές σχέσεις μαζί του ούτε την Κύπρο να αμφισβητήσει τη νομιμότητα ή την αντικειμενικότητά του.

Εάν κάποιος έπρεπε πραγματικά να έχει δυσκολία μετά την παρουσία μου εκεί, να σφίξει το χέρι μου ξανά, ήταν οι Κύπριοι. Κι όμως με τους Κύπριους, και με τις κυπριακές οργανώσεις της Αμερικής, και με τον πρόεδρο της Κύπρου, έχω άριστες σχέσεις. Κάποιοι ελλαδικοί κύκλοι έχουν δυσκολία με αυτό και γίνονται κυπριότεροι των Κυπρίων. Αλλά και ο Πρωθυπουργός της Ελλάδος, για να συναντήσει στη Νέα Υόρκη τον τούρκο πρόεδρο, στο Τουρκικό Σπίτι πήγε. Και πολύ καλά έκανε.

Σας ρωτώ ευθέως: οι σχέσεις σας με την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό είναι αρμονικές;

Με τον κύριο Πρωθυπουργό και την οικογένειά του ανέκαθεν διατηρούσα και εξακολουθώ να διατηρώ άριστες σχέσεις. Υπήρξε μια πολύ σοβαρή προσπάθεια να υπονομευθεί αυτή η σχέση, η οποία νομίζω ότι απέτυχε, κατέρρευσε. Άφησε κάποια πίκρα, αλλά αυτή η πίκρα δεν αφορά το πρόσωπο του Πρωθυπουργού, απλώς είναι η πικρή γεύση στο στόμα που σου μένει όταν κάποιοι προσπαθούν να σου χαλάσουν μια φιλία παλιά, εγκάρδια, ειλικρινή και αφιλοκερδή. Διότι και οι δύο το έθνος υπηρετούμε από διαφορετικές θέσεις.

Γνωρίζετε πολύ καλά την αμερικανική πραγματικότητα. Ποιος θα εκλεγεί πρόεδρος τον Νοέμβριο;

Είναι η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου! Ας κερδίσει ο καλύτερος. Οποιος κι αν είναι όμως, εύχομαι να μην εξάψει τα πολιτικά πάθη. Γιατί αυτά που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια είναι πρωτόγνωρα. Ο διχασμός πρέπει να σταματήσει.

Πηγή: https://www.tanea.gr/

Διαβάστε επίσης: https://www.anamniseis.net/elpidophoros-im-not-a-spy-im-a-man-of-the-church/

-Advertisement / Διαφήμιση-

7 COMMENTS

  1. Πότε αποφάσισε η Αχέπα να τον υποστηρίξει; Το θέμα ποτέ δεν συζητήθηκε ούτε ψηφίστηκε από τα όργανα της οργάνωσης. Πώς θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο αφού το καταστατικό της Αχέπα καθιστά την οργάνωση αδογμάτιστη (non-sectarian), δηλαδή όχι Ορθόδοξη. Άρα δεν επιτρέπεται να υποστηρίζει τον φίλο του Σάβα.

    Στην επιστολή υποστήριξης, ο “ύπατος” πρόεδρο ψεύδεται ότι μιλάει για 40.000 μέλη αφού δεν υπάρχουν τόσοι. Στην εφορία δηλώνει 16.000 μέλη. (Η Ομογένεια είναι περίπου τρία εκατομμύρια.). Δεν ρώτησε κανέναν για την δυσφημηστική του επιστολή που μας εκθέτει όλους.

    Ντροπή τους.

    • Με την αναφορά σας στην ΑΧΕΠΑ , εμφανίστηκε στο μυαλό μου η εξής εικόνα . Πριν από
      αρκετά χρόνια , όταν η Ομοσπονδία μείζονος
      Νέας Υόρκης , στεγαζόταν πάνω από το
      ΤΙΤΑΝ , έγινε μία συνάντηση με μια
      Πατριωτική οργάνωση από την Ελλάδα με το όνομα ΑΜΦΗΚΤΙΟΝΙΑ τα μέλη της οποίας
      ήταν πρώην Στρατηγοί και άλλοι διαπρεπείς
      Έλληνες. Κατά την διάρκεια της συζήτησης,
      κάποιος από την Ομοσπονδία που προφανώς
      ήταν Αχεπατζής απάντησε στον Στρατηγό
      που ήταν επικεφαλής της ομάδας λέγοντας,
      πως και εμείς εδώ έχουμε μία σπουδαία
      οργάνωση που ονομάζεται ΑΧΕΠΑ , μόλις
      το άκουσε ο Στρατηγός, άναψαν τα λαμπάκια του και με υψηλό τόνο της φωνής
      του του απήντησε , σε παρακαλώ μην
      αναφερθείς ξανά σ’αυτήν την οργάνωση ,
      αυτή είναι υποκατάστατο της Μασονίας και
      θυμάμαι που ο Στρατηγός καταχειροκροτήθηκε . Για την ιστορία αυτός
      που αναφέρθηκε στην ΑΧΕΠΑ ήταν αυτός
      που ήταν για πολλά χρόνια Πρόεδρος του
      Συλλόγου των κυνηγών, δεν θυμάμαι το
      όνομά του. Η παρουσία μου σ’αυτήν την
      συνάντηση έγινε και η αιτία να μην γίνω
      μέλος της ΑΧΕΠΑ παρά τις πιέσεις που
      δεχόμουν από φίλους επιχειρηματίες, οι
      οποίοι μου έλεγαν πως η επιχείρησή μου
      θα πετάξει όταν θα γίνω μέλος.
      Δεν μετάνιωσα ποτέ δόξα τω Θεώ όλα πήγαν μια χαρά , σπούδασα παιδιά και εγγόνια και απολαμβάνω την Πρόοδό τους
      και την Αγάπη τους. Τον άλλο μήνα κλείνω
      τα 86 νιώθω πολύ ευτυχισμένος με το
      περιβάλλον μου και ευχαριστώ τον Θεό που
      με βοήθησε να είμαι αυτός που είμαι .
      Κύριε Λεωνίδα αυτό που είπε ο Στρατηγός
      για την ΑΧΕΠΑ αληθεύει; και κλείνω με
      αυτό που άκουσα από τα χείλη της κόρης του Νέλσον Μαντέλα , η οποία ήταν ο κύριος ομιλητής όταν η κόρη μου Ειρήνη
      από φοιτούσε από το Κολλέγγιο Μπάρμαντ
      ( Κολούμπια) που ήταν μόνο για κορίτσια ,
      παρευρέθηκε στην τελετή απονομής των
      πτυχίων και απευθυνόμενη στις μαθήτριες
      μεταξύ των άλλων τους είπε:
      “ Δεν έχει σημασία το πόσο ψηλά φθάνει
      ο άνθρωπος , αλλά η διαδρομή από το
      ξεκίνημα προς την κορυφή” παραδειγματιζόμενη από την πορεία του
      Πατέρα της.

  2. Αγαπητέ Λεωνίδα,

    Οι ηγέτες που έχουν υψηλό ειδικό βάρος και τεράστιο εκτόπισμα, σαν τον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοπφόρο, δεν καταποντίζονται ποτέ και από κανέναν, και ειδικά από βδελυρά ψέματα και φθονερές συκοφαντίες. Η συνέντευξη του στην έγκριτη εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” ανέδειξε το κύρος του και τις ηγετικές του ικανότητες. Τα είπε όλα με το όνομα τους. Τι άλλο να κάνει για να αποδείξει στα πλέον περιθωριοποιημένα Αρχιεπισκοπικά αρπακτικά, που ανήκουν στο εν μέρει σαθρό Ομογενειακό κατεστημένο, ότι κανένας τους δεν μπορεί να τον ορίσει για το τι δεν είναι; Διάβασε προσεκτικά και τον πρόλογο του κυρίου Τσάκα. Όλα τα υπόλοιπα είναι ανούσιες λεπτομέρειες τρίτου είδους. Καλή σου μέρα. Τα δέοντα. Αχιλλέας.

    • Αγαπητέ Αχιλλέα, μην τα ανακατεύεις
      γιατί με το ανακάτεμα ξέρεις πιο είναι
      το αποτέλεσμα …..
      Οι ηγέτες με ειδικό βάρος και μεγάλο
      εκτόπισμα , δεν θα έπρεπε να τριγυρίζουν
      στα χλιδένια σαλόνια και γενικά στις
      χλιδάτες ζώνες …. ( είναι γνωστόν τοις
      πάσαν πως ουδείς δίκαιος επλούτισεν),
      όπου χλίδα και λίγδα…….
      Η δύναμη του ηγέτη πρέπει να προέρχεται
      από τις μάζες ….. μόνο αυτές είναι σε θέση
      να φωνάξουν: “ Ευλογημένος ο ερχόμενος,
      Ωσαννά ο εν τοις Υψίστοις “ Το έζησε ο Χριστός επί πόλου όνου …..
      Οι δηλώσεις που κάνει ο ίδιος δεν έχουν καμία σημασία , διότι σημασία δεν έχουν
      αυτά που λέμε εμείς για τον εαυτό μας,
      αλλά τι λένε οι άλλοι για εμάς και μιλάμε για
      τους ανθρώπους της καθημερινότητας και
      όχι για τους πληρωμένους Παπαγάλους
      και κονδυλοφόρους.

  3. Ρε Αχιλλέα, πότε διάβασες το καταστατικό της Αχέπα; τις φορολογικές δηλώσεις της; τα πρακτικά της οργάνωσης; Τι γνωρίζεις για τις πράξεις των υπάτων της — Τσίβικο, Μωσαιδη, Καρακώστα, κλπ.; Αμφισβητείς ότι ο Τσίβικος πράττει παράνομα όταν λέει ότι η Αχέπα υποστηρίζει τον Ελπιδοφόρο; όταν λέει ότι η Αχέπα έχει 40.000 μέλη; όταν λέει ότι ο ίδιος ηγείται την Ομογένεια των τριών εκατομμυρίων; Όταν ξοδεύει χρήματα της οργάνωσης για ταξειδάκια παντού, για φωτογραφίες της πλάκας;

    Τι μπούρδες λες για απαρκτικα; Οι φωτογραφίες αυτούς δείχνουν, και τους ομοφυλόφιλους/ομορφόπαιδα του Σικάγου με την πλούσια μαμά. Αυτοί είναι η Ομογένεια μας; Αυτή είναι η Αυλή του αρχιερέα μας;

    Όλο μιλάς για άλλα αρπακτικά. Αποκάλυψε τους. Δεν έχουν ονόματα; Μπορεί να συμφωνούμε σ’αυτό, αν μιλήσεις με καθαρά λόγια και όχι με τουρκική ασάφεια που συνηθίζει ο Ελπιδοφόρος.

    Ο κύριος σπέρνει διχόνοια παντού όπου πάει, όχι μόνο στην Ομογένεια αλλά και στο Άγιον Όρος που επέμενε να επισκευτεί με τους φωτογράφους του για να μας εξαπατά. Τους άφησε να μαλώνουν!

    Ο Ελπιδοφόρος άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου. Απέδειξε ότι δεν έχει ούτε πνευματικά ούτε επιστημονικά προσόντα. Αμφισβητείται η ίδια η πίστη του στη θρησκεία μας. Συζητείται πρωτοσέλιδα αν είναι κατάσκοπος της Τουρκίας. Τον φτύνουν και νομίζει ότι βρέχει! Τι άλλο μπορούμε να πούμε;

    Το ταξίδι του Ελπιδοφόρου θα αποδειχθεί ως το Βατερλώ του. Έτσι τον γνωρίσαμε όλοι, ακόμα και ο Πατριάρχης.

    Αχιλλέα, διαβάζουμε τις ίδιες ειδήσεις και καταλαβαίνω πόσο δύσκολο θα είναι να τον υποστηρίζεις όταν τα γεγονότα είναι τόσο σκληρά. Ας αφήσουμε το θέμα στο έλεος του Θεού.

    Καλή σου μέρα αγαπητέ μου.

  4. Αγαπητέ Λεωνίδα,

    Είσαι πέραν επιτοπίου εγκεφαλικής επισκευής. Τα μεροληπτικά εσώψυχα σου αλλού. Όχι σε μένα. Καλημέρα σου και δεν θα ασχοληθώ ξανά μαζί σου. Τα δέοντα, Αχιλλέας.

  5. Οι προσωπικές επιθέσεις δεν βοηθούν. Ας παραμείνουμε στα γεγονότα.

    Ποια ομογένεια παραμένει ενωμένη και συνεχίζει να τον υποστηρίζει; Άκουσες τίποτα από την τοπική σύνοδό του; (Ας αφαιρέσουμε αυτούς που έβαλε στο στόχαστρο όταν πάτησε πόδι στην ξένη για αυτόν χώρα). Που είναι οι παπάδες του; (Ας αφαιρέσουμε αυτούς που καταδίωξε για να τοποθετήσει φίλους του από Ελλάδα και Τουρκία). Άκουσες τίποτα από το πλήρωμα της εκκλησίας; (Ας αφαιρέσουμε αυτούς που έπαψαν να εκκλησιάζονται και κατέστησαν τους ναούς εντελώς άδειους ).

    Ο καλός ποιμήν στηρίζεται με την πρόσθεση, όχι με την αφαίρεση! Ποια Ομογένεια και ποιο ποίμνιο απομένουν όταν τελειώσει την αφαίρεση του ο δόλιος επισκέπτης μας;

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.