ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Το δράμα μιας μητέρας από την μαρτυρική Κύπρο, ήταν η αφορμή για τον «Παγκύπριο» να στηρίξει τις θεατρικές παραστάσεις δυο ξεχωριστών ηθοποιών, της Πάολα Χατζηλαμπρή (στο έργο «Τα δάκρυα της σιωπής») και τον Αντονι Σκορδή, στο έργο που έγραψε ο ίδιος, με αφορμή την ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση.

Οι παραστάσεις δόθηκαν στο «The American theater of Actors» και μάλιστα συγκέντρωσαν μεγάλο αριθμό ομογενών.

Και μπορεί στην πρώτη παράσταση να ακούσαμε μόνο για τον σκοπό και την αποστολή της, στην δεύτερη ωστόσο παράσταση με τον τίτλο «Ωνάσης», συναντήσαμε και γνωρίσαμε από κοντά την κ. Γεωργία Κοντογιώργη, την μητέρα που στην προσπάθεια της να ξεφύγει από την βίαια συμπεριφορά που αντιμετώπισε στον γάμο της, πήρε τον γιό της και έφυγε στην Κύπρο, αλλά με την κίνηση της αυτή κατηγορήθηκε για απαγωγή.

Όρθιοι οι θεατές χειροκροτούσαν για ώρα τον Αντονι Σκορδή στο έργο «Ωνάσσης» που έγραψε ο ίδιος. Φωτογραφία: ETA PRESS

Ήταν λοιπόν διπλό το μήνυμα των δυο παραστάσεων.

Από την μια, να στρέψει τα βλέμματα και τον προβολέα προς την κατεύθυνση πραγματικών δύσκολων καταστάσεων στην καθημερινή ζωή, που έχουν όμως ειδικό αντίκτυπο και επηρεάζουν τους συνανθρώπους μας και από την άλλη να ευαισθητοποιήσει μια ολόκληρη κοινότητα στο ζήτημα που απασχολεί τώρα τη νεαρή μητέρα, αλλά αποτελεί και θέμα που αντιμετωπίζουν όλες οι κοινωνίες.

Όπως όλοι γνωρίζουν, στα έξοδα για έναν δικαστικό αγώνα δύσκολα μπορούν να ανταπεξέλθουν οι περισσότεροι από εμάς.

Ήταν λοιπόν διπλή και η χαρά μας, που γνωρίσαμε την μητέρα, που αγωνίζεται για να βρει ξανά το χαμόγελο και την χαρά στην ζωή της, να μπορέσει και πάλι να σφίξει χωρίς δεύτερη σκέψη στην αγκαλιά την το μονάκριβο αγγελούδι της. Και από την άλλη το περιεχόμενο και η σοβαρή θεατρική δουλειά, που αποτέλεσε εργαλείο αφύπνισης.

Ευχάριστη έκπληξη

Ο Αντονι Σκορδής, ήταν για το σύνολο του κοινού, μια όμορφη έκπληξη, σε ένα έργο που ο ίδιος έγραψε και σκηνοθέτησε ένας γνωστός και καταξιωμένος σκηνοθέτης, ο Dikran Tulaine, που στο παρελθόν έχει εργαστεί στην Σκωτία, την Μεγάλη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, τόσο στο θέατρο όσο και σε μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές.

Σε ρόλο βοηθού σκηνοθέτη συνεργάστηκε ο γνωστός στην Ομογένεια Γιώργος Ζούβελος, ενώ τον συντονισμό της παραγωγής ανέλαβε ο Αλέξανδρος Αμμοχωστιανός και τον φωτισμό και τον ήχο ο Τζορτζ Νίκολας, που είναι ιδιαίτερα γνωστός ως διευθυντής Φωτογραφίας, στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Ο Αντονι Σκορδής, παρακολούθησε μαθήματα θεάτρου στο περίφημο Drama Center του Λονδίνου και είναι μέλος του οργανισμού Royal Shakespeare Company καθώς και του οργανισμού «Moving Theater» που δημιούργησε η Βανέσα Ρεντγκρέιβ.

Εκτός από την τηλεόραση ο Σκορδής, εμφανίστηκε και σε διάφορες τηλεοπτικές παραγωγές στην Ευρώπη.

Πιο πρόσφατα εμφανίζεται στη παραγωγή των τηλεοπτικών στούντιο της Paramount «The Offer» όπου και υποδύεται τον Κάρλο Γκαμπίνο.

Από αριστερά η κ. Γεωργία Κοντογιώργη, ο ηθοποιός και συγγραφέας του έργου Αντονι Σκορδής και ο Στέλιος Τακεντζής, πρόεδρος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Gaepis. Φωτογραφία: ETA PRESS

Ο Αντονι, απλός και προσηνής, υποδύθηκε με ιδιαίτερη έμπνευση, στην συγκεκριμένη παράσταση τον θρυλικό Έλληνα εφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση, ένας από τους πλουσιότερους και πιο πολυσυζητημένους μεγιστάνες του κόσμου.

Ήταν μια ευκαιρία, η θεατρική αυτή παράσταση να ξαναθυμηθούμε πως ξεκίνησε, που έζησε και πως δημιούργησε την αμύθητη περιουσία του και πως τελικά, η ζωή του έδωσε μεν πολλά χρήματα, αλλά από την άλλη του στέρησε την χαρά, αφού έχασε σε πολλή νεαρή ηλικία τον γιό του, που τον πρόοριζε για διάδοχο στην οικονομική αυτοκρατορία που έχτισε.

Ο Σκορδής, έδωσε πράγματι, στα στενά χρονικά πλαίσια της παράστασης, όλα τα στοιχεία του χαρακτήρα, από τα πιο δυνατά μέχρι τα πλέον αδύνατα, εκείνα που ακόμα και όσοι τον γνώριζαν από κοντά και ήξεραν πως αντιδρούσε ο Ωνάσης στον επιχειρηματικό τομέα, δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι στην προσωπική του ζωή είχε «αδύνατα σημεία» και ήταν ευάλωτος.

Έκανε όμως και κάτι άλλο ο Σκορδής, (με την προτροπή φαντάζομαι και του σκηνοθέτη;).

Δεν περιορίστηκε απλώς στον μονόλογο, αλλά από την αρχή κατάφερε να «μπλέξει στο έργο» και το κοινό, που από την πλευρά του δεν γνώριζε εκ των προτέρων τον σκοπό του πρωταγωνιστή, απάντησε αυθόρμητα στις προκλήσεις.

Στην δεξίωση που ακολούθησε οι κυρίες του θεατρικού τμήματος πρόσφεραν απλόχερα την πατροπαράδοτη κυπριακή φιλοξενία. Φωτογραφία: ETA PRESS

Κάποτε μάλιστα, προκάλεσε το ίδιο το κοινό την προσοχή του πρωταγωνιστή, που δεν δίστασε να αρπάξει την ευκαιρία και να διακόψει τον μονόλογο για να εμπλακεί, εκείνος σε διάλογο με τους θεατές, είτε δίνοντας απλώς την γνώμη του, είτε κάνοντας μια παρατήρηση.

Για παράδειγμα, όταν χτύπησε το κινητό τηλέφωνο ενός θεατή, ο πρωταγωνιστής τον προκάλεσε να απαντήσει ποιος τον καλεί την συγκεκριμένη στιγμή, ενώ νωρίτερα, όταν κάποια άλλη θεατής, έστελνε κρυφά μηνύματα από το κινητό, την παρακάλεσε να σταματήσει.

Ήταν μια μόνο εκδοχή από τις διαδραστικές με το κοινό στιγμές, που μάλλον, είχαν σκοπό να «αφυπνίσουν» το κοινό και να το κάνουν να δώσει όλη την προσοχή του, σε όσα ο πρωταγωνιστής είχε να διηγηθεί καθώς από μπροστά μας περνούσε η πολυκύμαντη ζωή ενός μεγάλου Έλληνα.

Του πρόσφυγα από την Σμύρνη που έζησε και δημιούργησε μια τεράστια αυτοκρατορία, ενώ πολλές φορές ο ίδιος με τις ενέργειες του, απασχόλησε επί τούτου, τον διεθνή τύπο, πολύ πριν το ελληνικό «brand name» αποκτήσει την αξία που του αναλογεί.

Και μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις, πηγαίνοντας κόντρα στο κατεστημένο και τα πρότυπα της εποχής του.

Ο «Παγκύπριος», με εξαιρετική διορατικότητα, τόσο η υπεύθυνη των θεατρικού τμήματος κ. Εφη Αντωνίου όσο και οι κυρίες της ομάδας της, (Εύη Ράφτη, Νιόβη Φιλίππου, Σάββη Άσπρου, Χέλεν Γκαλίτση και Σκεύη Ρουσσοπούλου) αγκάλιασαν από την αρχή και τις δυο παραστάσεις συνδέοντας της, με τον σκοπό της συγκέντρωσης χρηματικής βοήθειας που θα καλύψει τα έξοδα της μητέρας, στον δύσκολο αγώνα που έχει αντιμετωπίσει.

Η παράσταση με τον Αντονι Σκορδή υιοθετήθηκε και από έναν ακόμη οργανισμό τον EMBCA, που σε συνεργασία με την AHEPA, έβαλε ως στόχο να ενισχύσουν το Ελληνικό Τμήμα του «Ρόναλντ Μακ Ντόναλντ Χάουζ» (Ronald Mc Donald House) και το «Ελληνο-Αμερικανικό πρότζεκτ» στο Κουίνς Κολετζ.

Στο τέλος της προχτεσινής παράστασης μίλησε και πάλι, εκ μέρους του «Παγκύπριου» ο Πρόεδρος κ. Φίλιπ Κρίστοφερ και ευχαρίστησε τους συνεργάτες του στην συγκεκριμένη πρωτοβουλία.

Αναφερόμενος στις συνθήκες που συναντάμε σήμερα στον διεθνή χώρο, σε ό,τι αφορά την διάσταση του συνεχιζόμενου αγώνα για το Κυπριακό, ο κ. Κρίστοφερ επεσήμανε ότι «διανύουμε δύσκολες μέρες» και «δεν πρέπει να ξεχνάμε, παρακολουθώντας τα νέα για την Ουκρανία, ότι η Κύπρος είναι ακόμα χωρισμένη στα δυο».

«Έχουμε», πρόσθεσε, «200.000 πρόσφυγες στην Κύπρο, συμπλήρωσε και πρέπει να συνεχίσουμε να τους βοηθούμε».

Δικαιολογημένα, μετά την σύντομη παρέμβαση του Φίλιπ Κρίστοφερ, ο οποίος και συνεχάρη τον Αντονι Σκορδή, το κοινό ξέσπασε σε παρατεταμένο χειροκρότημα και σηκώθηκε όρθιο για να τιμήσει τον πρωταγωνιστή.

- Advertisement -

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.